Yesterdays

Länge sen sist, har inte hänt så där supermycket men har ändå knappt haft tid att andas ut . Jobbat långa pass fredag till måndag med att fixa i ordning allt "on the shop floor" och "in the stockroom". Igår var det öppningsdags och jag kan lova att det att det har varit gott om londonbor i omlopp där inne. Det är mycket man ska lära sig, både när det gäller hur man på bästa sätt ska hjälpa en skrikande mamma med ett gråtande barn och hur man så snabbt som möjligt ska vika en tröjhög (samma hög som tio sekunder tidigare låg där så perfekt och fint "folded") med perfekta mått och kanter. Vissa stunder känns det meningslöst och andra stunder känns det kul. Tur man har bra kollegor, helt klart godkänt ger jag dem än så länge!
Tidigare idag har jag träffat ett gäng andra svenskar som också tagit sig hit nu i höst, au-pair verkar vara den allra vanligaste sysselsättningen. Faktiskt känner jag lite avundsjuka (latheten talar) eftersom de får bra mat, eget rum, rätt få arbetstimmar och ändå lite pengar över till nöjen! Men, ja det fick dock en hel del men att lägga till. Hursom, vi fikade i Green Park och vandrade sedan runt i närheten, var rätt så skönt att träffa lite svenskar på något vis.
Maja Andersson, här är en bild helt och hållet tillägnad dig. Se och njut - där har du baren mellan Pandorna!



Parad vid Green Park till Buckingham Palace.
Ska jag vara riktigt ärlig fick den bilden bara vara med för att jag på ett snyggt sätt ska kunna lämna över till nästa bild - har nämligen insett att här helt saknas bilder på Mr Störst Bäst och Vackrast (bäst och vackrast i alla fall) som jag saknar massor!
Måste kanske tillägga att det inte bara är de med fyra ben, man och svans jag saknar från hemmet.

Kommentarer
Postat av: Ms Maja

Vilken drömaffär. Ska strosa runt i den när jag kommer i minst en timme. Åh lycko lycko dig bästa vän.

Skönt att höra att du har det bra och fått vänner. Om du ändå får problem vet du vart du ska vända dig.

Puss&kram

2011-09-17 @ 10:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0