out of my mind

Ibland är det nog inte så hälsosamt att ha en hjärna, den får en ju bara att tänka för mycket. Kanske fungerar det bättre att skriva lite istället. Idag har Lillamor åkt hem till Sverige, mig lämnade hon kvar även om det var ett sorgligt adjö. Frågan är hur jag ska klara mig utan hennes kloka, och inte fullt lika kloka, råd. Det har väl börjat rätt bra i alla fall. Provjobbade på en bar i centrala London idag och antingen får jag besked ikväll eller så ska jag provjobba måndagkväll också. På bussen tillbaka till vandrarhemmet (tunnelbanan går inte hit i helgen, yeeees) gick min hjärna på högvarv och tillslut kom jag fram till att jag ska tacka nej till det jobbet hursomhelst. Kan ju verka mycket dumt eftersom det var just ett barjobb i centrum jag ville ha när jag åkte till London, men känslan nu säger att just den baren inte var något för mig. Istället tackar jag nog ja till ett deltidsjobb på Zaras barnavdelning i Stratford! Fick nämligen ett roligt telefonsamtal igår då jag fick veta att min intervju hade varit "successful" och att jag får börja jobba på fredag!!! Hoppas att jag så snart som möjligt kan hitta ett boende (ett litet hörn i ett rum, mest troligt) i närheten och packa väskorna (och ännu bättre - packa UPP dom).
Hm, jag tror faktiskt att det känns lite mer rensat i hjärnan nu, vilket behövs om jag ska kunna få sova ordentligt och bli av med den här hemska förkylningen... Har förresten bytt rum och jag tror att det är lite mindre fuktigt här OCH det finns interneeeeeet, sen bor det faktiskt 20 stycken färre här också (sådeså Lillemor).
Och till alla er som saknar Starbucks i hemma i Sverige säger jag bara: drick det goda kranvattnet och NJUT!

Kommentarer
Postat av: friduld din vän

du är den modigaste jag känner

2011-09-03 @ 22:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0