Let it rain

Idag kom regnet. Dagen började i och för sig med sol, men det gjorde bara att jag lämnade både paraply och bra kläder på rummet, men överlevde utan större problem. Efter att ha gått runt i affärerna längs Oxford Street började jag undra om det verkligen var en bra idé att jag skulle fylla väskan med kläder redan i Sverige... Men, förnuftig som jag är kom jag fram till att det nog var en mycket god idé eftersom jag numera har en vardag full av utgifter som det redan är. Resten av dagen har jag spenderat på tunnelbanan och bussar. Visst är det konstigt att det inte alls känns så farligt att sitta en halvtimme på tunnelbanan och sen en timme på buss, när jag i Sverige inte så gärna hade gått med på det.
Vilken tråkig dag det här måste ha varit ser jag nu... En lite underlig grej som hänt var när jag kommit tillbaka från min lilla utflykt och lagt mig för en vilopaus på sängen. En av tjejerna jag delar rum med nu jobbar här (tror iaf att det är hon, ganska säker) och då kommer det in en annan som jobbar här och säger att "There was someone who clamed that she was Mimmi and walked to the stairs, but that wasn't her. That is, Hi Mimmi! So we have an intruder at the hostel..!" Något sådant var det tror jag, mycket skumt i alla fall. Jag kanske hörde i syne. Blir bara ännu skummare nu när jag tänker på det, tänk om någon stalkar mig?
Ska kika på ett rum i Stratford imorgon, det ligger vid Plaistow och jag HOPPAS att det duger så jag äntligen kan få slippa gå till receptionen och säga "one more night, please"...

Kommentarer
Postat av: lillemoooor

whot? jag är oskyldig till stalkningen iaf ;)lycka till med rummet! :)

2011-09-04 @ 22:00:34
URL: http://lilleemor.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0