00447956828876

Framme i London, överlevt första dagen. Igår landade vi på Gatwick och lyckades tillslut hitta ett färdmedel i vår prisklass som inte var fullbokat in till Londons centrum. Därifrån tog vi oss vidare med tunnelbanan till vandrarhemmet, med lite kartläsning och guidning går det alltid även om man inte riktigt kollat upp vart man ska innan..! Både jag och Lillan var fruktansvärt trötta efter den långa och i storsätt sömnlösa bussresan och flygturen, så förutom en snabb resa in till centrum spenderade vi eftermiddagen/kvällen på vandrarhemmet i sängen.
Många timmars sömn senare vaknade vi och kände oss mer redo att utforska storstadens gator. Lillemor tvingade mig att söka jobb i butikerna kring Bond Street medan hon själv tydligen hade lov att shoppa på Primark. Kanske var det inte en så dum lösning. Nu känner jag mig faktiskt mest bara förvirrad och stressad när det gäller jobb, hur sjutton ska detta gå till hade jag tänkt? Har i alla fall ett nytt nummer, vilket är ett steg i rätt riktning. Ett annat problem är det där med boende. Har ingenstans att bo från och med lördag, måste fixa fler nätter här på vandrarhemmet eller boka på något annat ställe. Förhoppningsvis hittar jag ett rum snart så jag får en riktig adress (och slipper dela toalett med halva Londons befolkning).
Hursomhelst kan jag utan att ljuga säga att jag är smått kär i den här staden, även om jag inte riktigt har hunnit slappna av och känna det riktigt än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0